آئیننامه واردات خودروهای دست دوم، سنگ بزرگ تامین ارز را جلوی پای مصرفکننده گذاشته است هفت خوان سواریهای خارجی از سالهای گذشته یعنی از دهه هفتاد که واردات خودرو در پروسههای زمانی انجام شد و طولانیترین آن از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۷ بود که به یکباره و خلقالساعه در دولت آقای حسن روحانی متوقف شد […]
آئیننامه واردات خودروهای دست دوم، سنگ بزرگ تامین ارز را جلوی پای مصرفکننده گذاشته است
هفت خوان سواریهای خارجی
از سالهای گذشته یعنی از دهه هفتاد که واردات خودرو در پروسههای زمانی انجام شد و طولانیترین آن از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۷ بود که به یکباره و خلقالساعه در دولت آقای حسن روحانی متوقف شد و واردات خودرو که از ۱۰ هزار دستگاه شروع شده بود، در سال ۱۳۹۳ به بهترین آمار واردات یعنی به حدود ۱۰۴ هزار دستگاه رسید و در نهایت سال ۱۳۹۷ با ۱۵ هزار دستگاه واردات بسته شد، حال باید دید چنین آییننامهای که دولت سیزدهم برای دولت چهاردهم به ارث گذاشته آیا میتواند تحولی در صنعت خودرو و رفاه حال مردم ایجاد کند؟
چهارشنبهای که گذشت سخنگوی دولت پس از پایان یکی از آخرین جلسات هیئت دولت سیزدهم با این خبر به میان خبرنگاران آمد که آییننامه واردات خودروی مدل ۲۰۱۹ به بالا برای همه ایرانیان تصویب شده که به گفته او آخرین گام برای مقابله با انحصار در صنعت خودروسازی در کشور خواهد بود.
علی ایوبی/ گروه اقتصاد